نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟
سرخط خبرها

چرا باید ماسک بزنیم؟

  • کد خبر: ۳۲۹۹۹
  • ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
چرا باید ماسک بزنیم؟
به گفته ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت استفاده از ماسک می‌تواند تا ۸۵ درصد احتمال ابتلا به ویروس کرونا را کاهش بدهد
به گزارش شهرآرانیوز، وی درباره استفاده از ماسک گفت: هیچ دارو یا مواد غذایی خاصی برای مقابله با کرونا وجود ندارد و باید فقط استفاده از ماسک در دستور کار قرار گیرد.

به گفته کارشناسان، استفاده نکردن از ماسک می‌تواند خطر انتقال ویروس کرونا را تا چهار برابر افزایش بدهد. بسیاری از افراد ناقل ویروس کرونا هستند، اما اطلاعی از آن ندارند. وقتی فرد ناقل بدون ماسک، عطسه یا سرفه می‌کند، احتمال ابتلای فرد سالم بدون ماسک تا ۹۰ درصد خواهد بود. همچنین احتمال انتقال ویروس کرونا از فرد ناقل با ماسک به فرد سالم بدون ماسک تا پنج درصد است. در حالیکه احتمال انتقال ویروس کرونا از فرد ناقل با ماسک به فرد سالم با ماسک به ۱.۵ درصد می‌رسد.

هرچند شرایط متخلف در این زمینه موثر هستند، اما اگر همه افراد جامعه از ماسک استفاده کنند، احتمال انتقال ویروس تا حد بسیار زیادی کاهش خواهد یافت. هرچند مسائل دیگری مانند رعایت فاصله گذاری و پرهیز از حضور در مکان‌های شلوغ در این زمینه موثر است.
 
منبع:ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->